Ще отделя малко внимание на #работно място на което ще работите с #пирографа. Ако сте събрали необходимите #материали от Първи стъпки ще Ви помоля да помислите и за това Къде ще работите?
Дори #пирографирането да е хоби е добре да предвидите следните обстоятелства:
- #пирографа работи с нажежен накрайник
- #пирографира се върху дърво, кожа
- осветлението е важно
- проветрението е нужно
- площ за поставяне на нужните материали и пособия
- времето, което ще работите
За работната площ при работа с #пирографа нямам специално отделено пространство/кабинет или работна маса. Работната ми маса я приготвям специално, когато #пирографирам.
- Основа
За основа/подложка използвам два-три слоя обикновено фолио за готвене. Подходящо е в случаи на докосване на писалката или върха на пирографа до масата. Шанса да подпалите нещо е минимален. Аз работя върху парче велпапе 30/30 см облицовано с три слоя фолио. - Осветление
Използвам най-вече естествено осветление. В случай на нужда имам готовност да включа допълнителна настолна лампа с чупещо рамо с led крушка-студена светлина. - Проветрение
Важно е за издухването на отделящият се дим при изгаряне на образа да има малко вентилаторче/този вид включващ се в телефон е подходящ/. Голям вентилатор охлажда пирографа и влиае на силата на нагряване. Това върши работа да не допуска димът да отива директно в очите ви. Люти, повярвайте ми! Иначе проветрението на помещението е добре да се прави на 20-30 мин. работа, защото димът попива по мебели и дрехи иначе. - Площта на работното пространство
, което сте отделили е добре да включва място за пирографа, накрайници, клещи, шкурка, молив,гума,линия,шаблони и броят дървени парчета, които ще пирографирате. - Време за работа
Това е относително. Продължителността на нагряване върха на пирографа е в зависимост какъв вид е той. Ако е от по-обикновените пирографи , на 20-30 мин. е нужно да го изключвате до пълно изстиване и покой до 15 мин. след това.
При по-скъпите пирографи може да се работи по-продължително, макар, че и при тях се изисква спиране на нагряването за да се почисти върха с шкурка – 1000.

Стаив
Използване на статив е удобно, когато рисувате по-сложни обекти. Ъгъла под който се рисува е важен за да се постигнат тонове, полутонове, щрихи. Имайте предвид, че при рисуване на картини с пирограф, се използва откопиране на образ от снимка или ваша рисунка. Повтарянето с пирограф, корекции, триене с гума и пр. отнема повече време от един надпис с 3-4 думи.
При всички случаи каквото и ще да пирографирате е необходимо обекта върху който изгаряте да бъде поставен неподвижно! Как става това?
Аз прилагам два начина.
1. Фиксирам/рамкиране на изделието. Просто залепвам ляво, дясно и отдолу рамката в която ще стои неподвижно.
2. Същия ефект може да се постигне ако върху работната площ залепита двойно залепващо тиксо. Обекта за пирографиране също ще е неподвижен. Разбира се, ще придържате със свободната си ръка, но усилието и няма да е голямо.
Като цяло работата с пирографа е сходна с тази с поялник. В спокойна обстановка. Предварителна подготовка на материали и работна площ. Достатъчно време за постигане на добър резултат. Както е известно Който бърза бърка!
Накрая ще Ви насоча да разгледате описанието на работната обстановка на Brenda Wilkie в нейни блог с уроци за пирография. Нистина е впечатляващо това, което тя споделя. https://www.pyrographymadeeasy.com/2016/10/16/my-pyrography-studio-set-up/
Дори и да е хоби, пирографирането е занимание, което е достойно за уважение!